marți, 4 noiembrie 2008

Ce se naste din PR, PR mananca

Londra, 3 noiembrie
Sursa: bitter almonds



Se lanseaza competitia pentru PR la Cannes Lions 2009


Categoria competitionala a relatiilor publice isi va face debutul la Cannes Lions 2009, in contextul celei de-a 56 a editii a celui mai reputat eveniment din comunicarea mondiala.


Dupa 1992, cand in contextul festivalului a fost introdusa sectiunea print, completand sectiunea veterana a spotului tv, s-a produs o adevarata revolutie. In intervalul 1995 -2008 au aparut noi nise: media, promo, cyber, titanium, integrated, outdoor sau design. Pastrandu-si specificul, ele celebrau ideile generoase, “iesirea din norma” cu fason memorabil si lipici la audiente.
“Aparitia competitiei pentru performerii in Relatii Publice e aproape o victorie personala. Ne-am numarat printre reprezentantii care au facut lobby pentru extinderea exigentelor Cannes si in aceasta disciplina a comunicarii. Prezenta competitiei pentru PR era necesara pentru completarea portofoliului festivalului, dar era necesara industriei de profil din Romania. Mai ambitioasa, mai modesta, mai serioasa, mai performanta si mai autentica decat lumea “creativilor” oficiali, cea a pr-istilor romani rezerva constant surprize la nivel international. Meritau o noua platforma si o noua stacheta, iar Cannes 2009 le-o va oferi”, a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul festivalului Cannes Lions in Romania.
Subcategoriile la care se vor putea inscrie lucrari apartinind companiilor de relatii publice vizeaza comunicarea in situatii de criza, public affairs, public sector, imagine corporatista si proiecte de CSR.
“Credem ca exista o pleiada de nume romanesti in Relatii Publice care pot intra intr-o competitie internationala de talia Cannes-ului. BDR, The Practice, McCann PR sau Rogalski-Grigoriu sunt doar cateva companii romanesti care fac azi parte din lumea buna a PR-ului mondial. Dupa SABRE, IPRA sau European Excellence Award ele pot surprinde pozitiv si pe Riviera Franceza. De altfel, alaturi de Rogalski-Grigoriu am reusit sa anticipam noua categorie competitionala prin lansarea “Catedrei de Gandire Creativa in PR” in 2008, in contextul Scolii Alternative de Gandire Creativa, un motiv in plus sa celebram avangardismul proiectelor romanesti de gen, extinse si in zona educationala”, a declarat Roxana Balan, project manager al Scolii Alternative de Gandire Creativa.
In jurizarea noii categorii competitionale dedicate relatiilor publice vor conta strategia abordata, calitatea executiei, eficienta si originalitatea.
Scoala Alternativa de Gandire Creativa este prima formula educationala in domeniul comunicarii recomandata de la Londra, de catre liderii Cannes Lions si singura Scoala de Gandire Creativa care ofera performerilor sai sansa de a participa la Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx dar si alte competitii internationale drept contexte complementare de formare.
Festivalul Internaţional de Adverising – Cannes Lions – este cea mai mare reuniune de profesionişti în comunicare si advertising din lume şi în acelaşi timp contextul in care se ofera cel mai prestigios premiu de advertising. În fiecare an, peste 10,000 de vizitatori din publicitate si industriile aliate participă la acest eveniment pentru a sărbătorii excelanţa în creativitate în toate tipurile de media, pentru a discuta tendintele si problemele industriei şi a face networking. Peste 25.000 de reclame din întreaga lume sunt prezentate şi judecate în cadrul festivalului. Companiile câştigătoare primesc mult râvnitul Leu, trofeu care onorează excelenta in creativitate. Anual este prezentat un program unic de seminarii, workshop-uri şi lectori cheie, organizate de câteva dintre cele mai mari nume din domeniu.

Niciun comentariu: