Am avut neplacuta surpriza sa vad cum omul care a adus si promovat
“Young Creatives” in Romania a devenit subiect de spectacol public in
subsolul unui forum unde nu-ti poti posta parerea diferita de cea a
celor care arunca cu injurii, chiar daca vrei
.Dupa ce urmaresti derularea, intelegi un lucru - o agentie - Graffiti
si alte scoli
care au aparut dupa The Alternative School au profitat de pretextul
unui concurs pentru a-si arata invidia.
Nu stiu cat de mult cunosc detalii cei care injura atit pe fata cat si
sub nickname. Din comentarii, imi dau seama ca nu cunosc mare
lucru.Scoala o stiu de 5 ani, iar pe teo de peste 10 ani.
Mi-a fost pe rand profesoara la facultate, sefa la birou si din nou
profesoara la The Alternative school.
Anul trecut am participat la competitia Young Creatives si am iesit
impreuna cu partenerul meu de echipa pe locul 5. Asta a fost locul pe
care l-am meritat. Lucrarile au fost jurizate corect si cea mai buna
echipa a plecat sa ne reprezinte la Cannes.
Nu s-a suparat nimeni si nimeni nu a pus la indoiala corectitudinea
acestui concurs. Daca ar fi existat jocuri de culise, avand in vedere
ca o cunosteam cel mai bine pe Teodora dintre toti participantii, ar
fi trebuit sa castig, nu? Dar nu a fost asa.
Pe Teodora o poti acuza ca e incapatanata, ca e dificila, ca nu-ti
accepta mereu ideile pentru ca vrea mereu altele mai bune (si atunci
cand le gasesti intelegi asa de bine de ce ). Sunt insa doua lucruri
pe care nimeni dintre cei care o cunosc nu le pot pune la indoiala -
probitatea ei morala si competentele ei. La seminariile din facultate
aduceam scaune din alte sali de cursuri ca sa putem prinde un loc. Imi
amintesc ca atunci am auzit prima data de Festivalul de la Cannes.
In timp ce Teodora a reusit sa ofere tinerilor creativi posibilitatea
de afirmare si de a ajunge la Cannes intr-o competitie uriasa,
agentiile de publicitate inchideau usa in nas tinerilor care aplicau
la job-uri. Motivul: lipsa de experienta. Gradinita e locul unde te
poti afirma, chiar daca nu ai experienta. Si culmea ironiei e ca
oamenii din agentii se cearta pe un concurs care nu ar fi putut exista
daca Teodora nu-l facea posibil. Sa presupunem ca acest concurs nu
exista, pe ce se certau ei acum ?
Oamenii sunt usor influentabili, insa ar trebui sa nu se lase pacaliti
si sa priveasca adevarata miza. Anumite agentii sau prietenii lor
doresc se pare cu disperare sa preia acest concurs de la Teodora. In
timp ce in piata se construiau case din chirpici, de partea cealalta
se construia ceva big. Putini au ajutat la ridicarea lui. Multi au
hulit, au ras, au zis ca e imposibil, au furat materialele de
constructie. Incapatanata si altii ca ea nu s-au lasat. Nici n-au
ripostat (ca aveau o constructie de facut si nu timp de pierdut), dar
nici nu s-au lasat.
Cand palatul a fost gata, toti au vrut sa se mute in el. Sa privim
rezultatele Teodorei ca Ambasador al valorilor Cannes Lions.” Cea mai
mare prezenta de studenti din istoria Festivalui vine din Romania.
Primele permisiuni pentru Romania de a intra in competitii la care
altii nici in vis nu visau. Si cati jurati in competitii de unde
Romania fusese absenta intre 20 si 56 de ani. Si doi ani la rand
echipe trimise la Cannes chiar din Graffiti, agentia care arunca cu
noroi intr-o scoala si intr-un concurs pe care nu le cunoaste
suficient, oamenii sai nefiind suficient de inspirati in a verifica
din alte surse probitatea faptelor.
Cine are de castigat din aceasta poveste? In nici un caz tinerii, caci
Grafitti trimitea cu chiu cu vai doi oameni la un festival regional,
in vreme ce Tempo si ceilalti parteneri ai scolii trimit intre 22 si 27
la Cannes anual.
Ce poate intelege de aici un om cu judecata limpede - ca nu tot ce
zboara se mananca si ca daca ne uitam la faptele unora versurs vorbele
celorlalti ii transforma pe cei cu injurii in niste oportunisti cu
aspect de clowni.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu