marți, 24 martie 2009

“Internetul – e suma celorlalti la un loc, plus inca ceva”

“Internetul – e suma celorlalti la un loc, plus inca ceva” releva o cercetare realizata de eResearch Corp la comanda agenţiei interactive iLeo.
Compania de cercetare eResearch Corp a realizat, la inceputul lunii martie, la comanda agentiei de marketing interactiv iLeo, cercetarea online „Internetul si comportamentul utilizatorului roman” pentru intelegerea profunda a comportamentului si atitudinilor utilizatorilor de net, pe un esantion de 998 de respondenti recrutati prin intermediul site-urilor si intervievati prin focus grupuri online in camere virtuale.
Studiul a fost realizat din doua nevoi esentiale: stabilirea ultimelor cifre in ceea ce inseamna consumul de internet si tipologia consumatorului acestui mediu, dar si stabilirea unor repere fundamentate pe cercetare care sa ajute la integrarea de strategii si directii de comunicare pentru clientii iLeo.
“In conditiile actuale, cand eficienta si argumentarea fiecarui proces de comunicare revin la niste rigori normale, la iLeo stam mult mai aproape de cercetare, de argumentarea reala a comportamentului si datelor de consumator. Plecand de aici, rezultatele studiului ne-au intarit convingerea ca mesajul de comunicare functioneaza cel mai bine in momentul in care folosim mediile consumatorilor in modul in care acestia o fac. Mizand pe integrare si naturalete, am gasit indicii despre relevanta si gradul de interes fata de un anumit mediu, dar mai ales care este traseul de informare catre decizia finala de cumparare.” a declarat Cosmin Nastasa, Media Director la iLeo Buzz.
Pe baza unui exercitiu de imagerie, respondenti din segmente diferite de varsta (16-20 ani, 21-30, 31-50) au asociat internetului caracteristici din viata reala, oferindu-i acestuia calitatea de «prietenul meu cel mai bun», «mama, tata si fratele meu», valorizarea depinzand de varsta respondentilor.
Insa, asemenea rezultate sunt relevante in masura in care, intr-o piata de publicitate amortita de perspectiva crizei, un mediu este tratat in relatie directa cu celelate suporturi media si modul in care se pot completa reciproc. De aceea, respondentii au cautat sa gaseasca locul Internetului intre celelalte medii clasice.
„Cel mai interesant rezultat este acela ca majoritatea respondentilor au gasit si recunoscut o relatie directa si complementara intre TV si Internet, concluzia fiind ca awareness-ul generat de TV isi gaseste o reactie imediata si reflexa in accesul on-line, atat pentru obtinerea unui plus de informatii, cat si pentru incheierea unei vanzari”, completeaza Cosmin Nastase.
Astfel, cercetarea confirma nevoile publicului de completare a informatiei pasive provenita dintr-un mediu “public”, de expunere, precum TV-ul, cu informatia activa, neconventionala, incorporata in continut, provenita dintr-un mediu consumat “privat”, un mediu de implicare, cum este Internetul.
De asemenea, studiul a relevat faptul ca Internetul se consuma mai mult acasa (75%) decat la serviciu (25%), si apare un fel de notiune de prime time si pentru internet: 52% dintre internauti au declarat ca acceseaza internetul preponderent dupa ora 18, in timp ce 34% mentioneaza intervalul orar 10-18. In plus, incepe sa creasca puternic accesul la internet din zonele cu internet wireless (21%) si accesul de pe telefonul mobil (25%).
„Aceste cifre ne arata ca asistam la o desprindere din ce in ce mai accentuata a Internetul de calculator. Faptul ca in prezent, 71% dintre internauti petrec cel putin 3 ore pe zi pe Internet, ca 55% dintre respondenti considera internetul o sursa de cumparaturi, si ca 85% dintre respondenti au declarat ca au facut cumparaturi on-line in 2008 demonstreaza chiar si celor mai circumspecti clienti cat de necesara este folosirea acestui mediu in mixul de media”, conchide Cosmin Nastasa.
Recrutarea panelului si culegerea datelor s-a facut online la inceputul lunii martie si realizarea studiului a durat sapte zile de la prima recrutare pana la elaborarea raportului final. Studiul a fost efectuat pe 988 de respondenti, recrutati prin intermediul site-urilor pe care le-au accesat saptamana trecuta si din ePanel, baza de recrutare a eResearch. Pentru cercetarea calitativa s-au folosit focus grupuri online desfasurate in camerele virtuale eResearch Corp.
iLeo este o companie de marketing interactiv, parte din grupul Leo Burnett. Compania dezvolta campanii de comunicare pe medii virtuale sau digitale, avand ca obiectiv principal extinderea mesajului de brand in medii emergente reprezentate de web, telefonia mobila sau contact personalizat.
eResearch este o companie specializata in servicii de cercetare desfasurate in mediul online.

Niciun comentariu: