miercuri, 27 februarie 2008
Banii publici facuti Posta
Curtea de Apel Bucuresti a respins recursul inaintat de Posta Romana impotriva sentintei Tribunalului Bucuresti din 30 mai 2007, prin care acesta obliga Posta Romana sa puna la dispozitia Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) informatiile pe care organizatia le-a solicitat in baza legii liberului acces la
informatiile de interes public.
Pentru prima oara de la aplicarea legii accesului la informatiile de interes public,
legea 544/2001, o companie nationala, Posta Romana, este obligata prin sentinta
definitiva si irevocabila sa faca publice contractele de publicitate media incheiate, cele derulate, precum si detaliile legate de procedura de achizitie, criteriile de selectie a contractantilor.
Sentinta Tribunalului Bucuresti mentinuta prin decizia Curtii de Apel Bucuresti este
un precedent foarte important pentru situatii similare, care vizeaza modalitatile de
cheltuire a banilor publici. Prin aceasta decizie, se deschide accesul la contractele de achizitii publice, inclusiv de publicitate media, nu numai ale institutiilor publice, dar si ale entitatilor care nu faceau pana anul trecut obiectul legii 544/2001: regii autonome, companii nationale sau societati comerciale la care statul este actionar unic sau majoritar. Demersul Agentiei de Monitorizare a Presei (AMP) a pornit exact din acest motiv - nevoia de a lamuri daca exista sau nu un mod discretionar de distributie a publicitatii intr-o companie nationala la care statul este unic actionar.
Procesul a fost intentat de AMP in urma refuzului CN Posta Romana de a face publice
contractele de publicitate media derulate sau incheiate de aceasta in perioada
01.01.2006 – 14.02.2007. De asemenea, AMP a solicitat informatii legate de obiectul
contractelor, criteriilor utilizate pentru atribuirea acestora, numarul ofertelor
primite, denumirea ofertantului castigator, pretul platit si perioada executarii
contractului.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu